هشتگ های ممنوعه اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

اینستاگرام محبوب ترین اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس در سراسر دنیا به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی پرمخاطب درکنار تمامی مزایای بالقوه‌اش و امکانات جذاب و افزودن ویژگی های سرگرم کننده اش،‌ می‌تواند کم‌کم روحیه‌ی افراد را تحت تأثیر قرار دهد و زندگی آن‌ها را نابود کند.

اما موضوع مهم اینجاست که این پلتفرم اشتراک گذاری همواره به فکر سلامت و بهداشت روانی کاربران خودش بوده و با استفاده ار نوع الگوی رفتاری مخاطبان و مطالبی که با آنها در تعامل هستند در هنگام احساس ایجاد خطر براشون به اونها اطلاع میده و یا اونها رو به مسیر دیگری هدایت میکنه. به عنوان مثال وقتی عکس با ویدیویی شامل صحنه های دل خراش و یا ناراحت کننده باشه با نشان دادن هشداری به شما اطلاع میده و در صورت درخواست خودتون اون عکس یا ویدیو بهتون نمایش داده میشه.

شبکه های اجتماعی یک فضای عالی برای افراد حاشیه ساز و صنایع حاشیه دار میباشد.

بهترین فضا برای آزمایش تبلیغات های نوآورانه آنها

بهداشت روان در اینستاگرام

اینستاگرام یک ابزار گزارش دهی و پشتیبانی را راه اندازی کرده است، که برای مقابله با مشکلات ناشی از آسیب در برابر خود تا اختلالات خوردن غذا طراحی شده است.

مثلا این ابزار هر شخصی را که در جستجوی هشتگ ممنوعه مانند thinspo# به سیستم پشتیبان هدایت می کند، این موضوع اولین بار توسط دفتر مدیر عامل مرنی لوین به مجله سون تین فاش شد.

thinspo#: هشتگی که نوجوانان را تشویق میکند که وزن کم کنند، استخوانی بشوند و مانند مدل ها لاغر شوند.

لوین به مجله سون تین گفت: “ما به حرفهای متخصصان بهداشت روان گوش می دهیم و وقتی که به ما می گویند برای کسانی که ممکن است در استرس فراوان باشند دسترسی به یک دوست عزیز می تواند، تفاوت اساسی ایجاد کند. همچنین، ما میدانیم که دوستان و خانواده غالباً می خواهند از شما حمایت کنند، این ابزارها به گونه ای طراحی شده اند که به شما اطلاع دهند که شما درهر لحظه توسط جامعه ای که به شما اهمیت می دهد احاطه شده اید. بعضی وقت ها ممکن است بیشتر به آن یادآوری نیاز داشته باشید.”

اگر شخصی قسمت فید خود را ببیند ، احساس می کند ممکن است مربوط به آزارشخصی یا نوعی موضوع سلامت روان باشد ، می تواند به صورت ناشناس گزارش ارسال کند. سپس فرد هشدار می گیرد و به اوگفته می شود: “شخصی یکی از پست های شما را دید و فکر می کند شما ممکن است یک شرایط دشوار را بگذرانید. اگر به حمایت نیاز دارید، ما می خواهیم به شما کمک کنیم.”

هوش مصنوعی اینستاگرام به کمک بهداشت روان افراد آمده است.

با روشی مشابه نحوه عملکرد پیشگیری از خودکشی در فیس بوک، اینستاگرام نیز روندی ایجاد کرده است، آخرین ویژگی اینستاگرام گزینه های گوناگونی را برای فرد فراهم می کند – مانند مکالمه با یک دوست، راهنمایی یا تماس با اورژانس، همه متناسب با دستور عملی که مرکز پیشگیری از خودکشی آمریکا پیشنهاد می کند.

این ابزار یک حرکت عالی برای کمک به میلیون ها نفر از مردم است که روزانه از مشکلات بهداشت روان رنج می برند. اما مانند اکثر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام نیز در ایجاد چنین اقداماتی کند بوده است. شیوع تصاویر خودآزاری به صورت آنلاین کاملاً مستند شده است – حتی مطالعاتی نیز منتشر شده است که میزان نرخ بازدید جوانان از این نوع صفحات را بررسی می کند و تأثیر آنها را بررسی می کند.

اینستاگرام تقریباً 500 میلیون کاربر ماهانه دارد. براساس بررسی های موسسه خیریه سلامت روان MIND ، در انگلستان از هر چهار نفر یک نفر در سال مشکلات سلامت روان را تجربه می کند. با توجه به اینکه اینستاگرام با تصاویری پر از استانداردهای غیرممکن زیبایی و سبک زندگی پر زرق و برق پر شده است ، خوراک کافی برای افراد پیدا می شود که هنگام مشاهده از طریق فید خود ، اهمیت و ارزش خود را زیر سوال ببرند.

بدون شک اینستاگرام به ایجاد ارتباطات جدید بین افراد نا آشنا با مشاغل مختلف در سراسر جهان کمک کرده است، اما مهم است که تأثیر آن را بر زندگی روزمره مردم نیز بشناسد.

مدت هاست که شبکه های اجتماعی از کاربران خود میخواهد با گزارش دادن پستها. آخرین رویکرد اینستاگرام در همین راستا قرار دارد، که باعث می شود تا کاربران از این امر آگاهی بیشتری داشته باشند. اگر چیزی باعث ناراحتی یا نگرانی آنها می شود آن را گزارش دهند و این قضاوت نیست بلکه ارائه پشتیبانی است. ایستاگرام همچنین هشتگ های خاصی را که افراد برای محتوای آسیب رسانی به خود استفاده می کنند ، مسدود می کند. به عنوان مثال #selfharm ممنوع است و صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

اگر selfharm# رو در اینستاگرام سرچ کنید

درهمین حال صنایع حاشیه دارمانند ماری جوانا ، الکل و سایر موارد،علاقه زیادی به تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارند، بازاریابان باید درک کنند که قوانین ویژه در مورد کمپین هایشان اعمال می شود.

ماری جوانا: آنچه را می فروشید نگویید.

کشورهای مختلف قوانین مختلفی درباره خرید و فروش و استفاده و تبلیغات در این صنعت دارند. مثلا در کانادا، این صنعت شامل قوانین دقیق تبلیغاتی است که برندها را از تبلیغ منع نمی کند ولی این موارد ممنوع است:

  • اطلاعات در مورد قیمت یا توزیع ماریجوانا باشد
  • به شکلی که برای کوچکتر از 18 سالها جذاب باشد
  • با تایید یا توصیه سلبریتی ها
  • کارتون یا شخصیت های واقعی یا داستانی
  • با اعلام یک احساس مثبت یا منفی
  • با شیوه زندگی مانند زندگی که شامل زرق و برق، تفریحی​، هیجانی، سرزندگی، ماجراجویی.

قانون گذارها با در نظر گرفتن نشانه ها، تبلیغات را در گوگل و توییتر را نیز ممنوع اعلام کردند. در فیس بوک و اینستاگرام ، دفاع از ماری جوانا مجاز است، اما نه برای فروش یا استفاده. در این جاها، آگهی های تبلیغاتی ممنوعیت قوانین دولتی دارد.

دستورالعمل های این پلتفرم برای بخش های مربوط به “ایمنی کودک” و “محتوای مضر و خطرناک” ، کمتر پایه و مبنای این کار است مخصوصا بعد از اینکه دستورعمل گزارش “استفاده از مواد مخدر یا سایر اعمال که ممکن است منجر به آسیب جدی شود” اعلام شد. اما در این دستورعمل ها نیز آمده است كه اگر فیلم ها “آموزشی ، مستند ، علمی یا هنری” ساخته شده اند و “كاملاً هنر گرافیك” هستند ، مجاز هستند.

سیستم های سخت گیرانه اینستاگرام مانع از هرگونه صدمه روحی به کاربرهایش میشه.

الکل: همه چیز در مورد تعیین شدن سن است

مسئله اصلی بازاریابی دیجیتال برای برندهای الکل ، اطمینان از رسیدن تبلیغات به گروه های سنی مناسب است.

در گذشته ، چنین محدودیت هایی مارک های الکل را از بازاریابی در فضای دیجیتال دور می کرد. اکنون ابزارهای پیچیده تری برای سنین بالا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و یوتیوب وجود دارد که راهی را برای آنها فراهم می کند.

توییتر دسترسی به محتوا را بر اساس تاریخ تولد ارائه شده هنگام ثبت نام کاربر محدود می کند.

نمونه توییتر برای پرکردن تاریخ تولد درباره تبلیغات الکل

در اینستاگرام اعلام سن اختیاری است. کاربران اینستاگرام متعلق به فیس بوک می توانند حساب خود را با حساب فیسبوک خود متصل کنند. هنگامی که کاربران برای اولین بار حساب های خود را تنظیم می کنند ، فیس بوک به تاریخ تولد نیاز دارد. اگر یک کاربر وارد حساب کاربری خود نشده یا به حساب فیسبوک خود متصل نشده باشد، یک درگاه سنی ظاهر می شود.

در فیس بوک می توانید محدودیت های سنی را به صفحه خود اضافه کنید تا فقط بازدید کننده هایی خاصی می توانند آن را مشاهده کنند.

علاوه بر ویژگی های سن ، بسیاری از مارک های رسانه های اجتماعی دنبال سلب مسئولیت های اضافی در پروفایل های خود هستند که با نوشتن چند جمله در بیو خود دنبال کنندگان زیر سن قانونی را از دنبال کردن باز دارند.

اعلام سن برای اختیاری برای دیدن تبلیغات الکل

رمز ارزها: کلاهبرداران مراقب باشید

دیوانگی پیرامون بیت کوین و ارزهای مبتنی بر زنجیره بلوکی منجر به ایجاد سکه های فوق العاده عجیب (RIP Fonziecoin و Pizzacoin) و عجله تبلیغات در رسانه های اجتماعی شد که به منظور جلب علاقه مشتری به پیشنهادات اولیه سکه طراحی شده است.

برخی از ICO های مشکوک به تاییدیه های مشهور اعتماد داشتند (از جمله توسط Floyd Mayfield ، Evander Holyfield و Paris Hilton) و بعدا توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده به عنوان کلاهبرداری شناخته شدند.

در تلاش برای محدود کردن تبلیغات برای ICO های تقلبی، فیس بوک، توییتر و گوگل، تمام تبلیغات رمزنگاری شده را ممنوع اعلام کرد. توییتر همچنین با ممنوعیت رباتها و حساب های جعلی ، کلاهبرداران cryptocurrency را سرکوب کرد .

شش ماه پس از آن که در ابتدا تبلیغات را ممنوع اعلام کرد، بازاریابان کریپتو خوشحال شدند که فیس بوک از ممنوعیت اولیه خود عقب نشینی کرد. این شرکت سیاست جدیدی را منتشر کرد. برای تأیید تبلیغات، اکنون تبلیغ کنندگان بالقوه برای تأیید آگهی ها باید “درخواست محصولات رمز ارزها و سرویس های آن” را پر کنند. هنوز هم باید دید که آیا این امر برای جلوگیری از کلاهبرداریهای رمزنگاری شده کافی خواهد بود یا نه.

جالب است بخوانید: اکانت بیزینس اینستاگرام و فواید استفاده از آن

المپیک: از کلمه “O” خودداری کنید

برای جلوگیری از شکایت ، مشاغل و برند های غیر حمایت کننده باید با دقت حرکت کنند. همراه با کمیته بین المللی المپیک ، کمیته های برگزار کننده محلی در کشور میزبان ، مارک المپیک را در مجموعه های قضایی خود کنترل می کنند.

برند المپیک شامل کلمات ، عبارات ، آرم ها و طرح های مربوط به المپیک است. بدون تایید مناسب ، حتی فکر نکنید که تلاش کنید از آنها استفاده کنید:

  • Olympic
  • Olympian/d
  • Paralympic
  • Paralympian/d
  • Pan-American
  • The symbol of five interlocking rings (no, not even with onion rings)

برند های غیر حمایت کننده نمی توانند از هشتگ های مربوط استفاده کنند مانند:

#TeamCanada

#TeamUSA

Tokyo2020#

Beiging2022#

در حقیقت، حرکاتی مانند تشویق ورزشکاران، ارسال نتایج، به اشتراک گذاشتن عکس از بازی ها یا پست های رسانه های اجتماعی از حساب های رسمی المپیک (از جمله ریتوییت) نیز می تواند منجر به درد سر شود. درعوض کاربران میتوانند در هنگام برگزاری بازیها پست بگذارند یا توییت کنند. کاربران همچنین می توانند با پست های شبکه های اجتماعی توسط حامیان مالی المپیک را به اشتراک بگذارند.

قوانین تبلیغاتی کمیته بین المللی المپیک تهاجمی است، و رعایت دستورالعمل های آنها یک چالش در اندازه المپیک است – به خصوص برای مارک های کوچکتر با بودجه محدود که ممکن است وسوسه شوند تا به این سمت بروند. اما کم کردن قوانین نه تنها مورد علاقه کمیته بین المللی المپیک نیست بلکه ممکن است منجر به تبلیغات نادرست شود.

قمار: بدانید کجا باید فولد کنید(برید کنار)

شرکت های خصوصی مجاز نیستند که در ایالات متحده و کانادا یک تجارت قمار آنلاین را اداره کنند یا فعالیت کنند و حتی به فکر تبلیغات باشند.

در سال 2007 ، مایکروسافت ، گوگل و یاهو ، آن سه شرکت بزرگ اینترنتی ، با مبلغ 31.5 میلیون دلار به دلیل پذیرش تبلیغات غیرقانونی قمار آنلاین در بین سالهای 1997 و 2007 توسط وزارت دادگستری آمریکا جریمه شدند و ماجرا حل و فصل شد .

خط مشی های تبلیغاتی که در گوگل ، فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام بیان شده است ، آنها اجازه می دهند این کار را به صورت موردی انجام دهند. آنها می توانند “مجوز کتبی” یا “گواهی” دریافت کنند و تبلیغات مجاز فقط باید مخاطبان سن قانونی ساکن در کشورهای تأیید شده را هدف قرار دهد.

به طور خلاصه ، این یک چشم انداز گیج کننده برای فروش تبلیغات قمار است.

0 Shares:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید شما به این مطالب علاقه مند باشید